WIKINDX

TZI Literaturverzeichnis

List Resources

Displaying 1 - 23 of 23 (Bibliography: WIKINDX Master Bibliography)
 
Parameters:
Creator:  Zorn
N. Dittert, K. Dittmann, T. Grüter, A. Kümmel, A. Osterloh, M. Reichel, H. Schelhowe, G. Volkmann and I. Zorn, "Understanding Digital Media by Constructing Intelligent Artefacts: Design of a Learning Environment for Children" in World Conference Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, 2008, pp. 2348–2358. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 56.83%
N. Dittert, K. Dittmann, T. Grüter, A. Kümmel, A. Osterloh, M. Reichel, H. Schelhowe, G. Volkmann and I. Zorn, "Understanding Digital Media by constructing intelligent artefacts - Design of a learning environment for children" in ED-MEDIA World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia \& Telecommunications, Chesapeake (VA), 2008, pp. 2348–2358. Last edited by: DiMeB (DM)  v    Pop. 22.81%
H. Schelhowe, M. Büschenfeldt and I. Zorn, "Das Sekretariat-Assistenz-Netzwerk (S-A-N) als Beispiel einer webgestützten Plattform für eine "Community of Practice"", Impulse aus der Forschung Universität Bremen. pp. 10–13, 2005. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 59.42%
H. Schelhowe, I. Zorn and S. Jahn, "ZIM@School - Offene und interdisziplinäre Lernkultur mit Digitalen Medien in Schule und Universität: Abschlussbericht des von der Cornelsen-Stiftung geförderten Projektes 2. Projektjahr (12/2004 – 11/2005)", 2005, unpublished. Last edited by: DiMeB (DM)  v    Pop. 44.96%
N. Veena, I. Zorn, H. Schelhowe, C. Draude and M. Büschenfeldt, "GIST: Gender Perspectives Increasing Diversity for Information Society", GTD, Gender, Technology and Development, pp. 440–443, 2004. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 42.97%
H. Wiesner, M. Kamphans, H. Schelhowe, S. Metz-Göckel, I. Zorn, A. Drag, U. Peter and H. Schottmüller, Gender Mainstreaming in "Neue Medien in der Bildung". Universität Bremen/Universität Dortmund. Bremen, Dortmund. 2004, Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 54.97%
H. Wiesner, I. Zorn, H. Schelhowe, B. Baier and I. Ebkes, "Die 10 wichtigsten Gender-Mainstreaming-Regeln bei der Gestaltung von Lernmodulen", I-com - Zeitschrift für interaktive und kooperative Medien, pp. 50–52, 2004. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 49.8%
I. Zorn, "Technologiekonstruktion als Mittel zur Technikbildung für Mädchen und Buben.", Schulheft Ausgabe: Technik weiblich! pp. 47–62, Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 37.47%
I. Zorn, "Internetbasiertes Lernen: Vorschläge für eine frauenfreundliche didaktische Gestaltung" in Internet-Based Teaching and Learning(IN-TELE) 99, W. Frindte, T. Köhler, P. Marquet and E. Nissen, Eds. Frankfurt/M., Berlin, Bern, Bruxelles, New York, Oxford, Wien: Internet Communication, 2001, vol. 3, pp. 265–274. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 45.09%
I. Zorn and H. Schuchardt, "Wandel oder Untergang? Die Ambivalenz des Internet in der politischen Bildung", Praxis politische Bildung, pp. 42–48, 2001. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 39.46%
I. Zorn and H. Wiesner, "Gender Mainstreaming in Multimediaprojekten: Vielseitiger Input" in Workshop der ingenieurwisssenschaftlichen Projekte im bmb+f-Förderprogramm "Neue Medien in der Bildung", S. Pinkau and T. Gerke, Eds., 2003, pp. 34–40. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 38.2%
I. Zorn, H. Schelhowe, C. Draude and M. Büschenfeldt, "GIST - Gender Perspectives Increasing Diversity for Information Society Technology", FIfF Kommunikation, vol. 21, pp. 16–18, 2004. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 42.37%
I. Zorn, "Vifu: Virtual Community Building for Networking among Women", Gender, Technology and Development, vol. 8, pp. 75–79, 2004. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 40.45%
I. Zorn, H. Wiesner, H. Schelhowe, B. Baier and I. Ebkes, "Good Practice für die gendergerechte Gestaltung digitaler Lernmodule" in Campus 2004 - Kommen die digitalen Medien an den Hochschulen in die Jahre?, D. Carstensen and B. Barrios, Eds. Münster: Waxmann, 2004, pp. 112–122. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 50.6%
I. Zorn, "Virtual Community Building for Networking among Women" in Gender and the digital economy : perspectives from the developing world, C. Ng and S. Mitter, Eds. New Delhi: SAGE, 2005, Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 45.49%
I. Zorn, "Do culture and technology interact?  Overcoming technological barriers to intercultural communication in virtual communities", SIGGROUP Bull. vol. 25, pp. 8–13, 2005. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 39.32%
I. Zorn and A. Wiesner-Steiner, "Technologies for Inclusion: Designing Intercultural Virtual Communities" in International Conference on Digitale Media and Learning, Bangkok, Mar. 13-14, 2006, Last edited by: DiMeB (DM)  v    Pop. 47.94%
I. Zorn, "Bildungsprozesse und Erweiterung von Handlungsoptionen durch Technologiegestaltung – Zur Bedeutung eigener Aktivität bei der Erstellung von Informationstechnologien für die Erkenntnis eigener Handlungs- und Einflussmöglichkeiten" in 2. Berliner Methodentreffen, July 14-15, 2006, Last edited by: DiMeB (DM)  v    Pop. 47.35%
I. Zorn, S. Maass, E. Rommes, C. Schirmer and H. Schelhowe, Gender Designs IT - Construction and De-Construction of Information Society Technology. Wiesbaden: VS Verlag, 2007, Last edited by: DiMeB (DM)  v    Pop. 56.43%
I. Zorn, "Active Construction of Digital Media as Socio-Technical Construction of a Learning Space" in World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia and Telecommunications, Vienna, 2008, pp. 4534–4544. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 43.7%
I. Zorn, "Konstruktionstätigkeit mit Digitalen Medien als Konstruktion eines Lernraums." in Orte des Lernens: Lernwelten und ihre biographische Aneignung., R. Egger, R. Mikula, S. Haring, A. Felbinger and A. Pilch Ortega, Eds. Wiesbaden: VS Verlag, 2008, pp. 194–214. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 26.72%
I. Zorn, "Active construction of Digital Media as socio-technical construction of a learning space." in ED-MEDIA World Conference on Educational Multimedia, Hypermedia & Telecommunications, pp. 4534–4544. Last edited by: DiMeB (DM)  v    Pop. 31.3%
I. Zorn, M. Büschenfeldt and H. Schelhowe, "Kooperative Softwareentwicklung einer Sekretariatsplattform als Bildungsprozess." in Mensch & Computer 2008: Viel mehr Interaktion, M. Herczeg and M. C. Kindsmüller, Eds., pp. 337–346. Added by: DiMeB (DM)  v    Pop. 22.48%
wikindx      |     Total Resources:  2954     |     Database queries:  101     |     Script execution:  0.31626 secs